Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Ordenar por: 

RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido
Registros recuperados: 9
Primeira ... 1 ... Última
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
AN EDUCATION IN DISTANCE LEARNING: THE CASE OF AGRIBUSINESS 101 AgEcon
Hamilton, Lynn L..
A Cal Poly introductory agribusiness class is taught via distance education to a Southern California junior college as part of a pilot project of a USDA grant to increase diversity in agribusiness education. Live, interactive video presents new challenges to on-campus students, distant students and the instructor.
Tipo: Conference Paper or Presentation Palavras-chave: Distance education; Teaching/Communication/Extension/Profession.
Ano: 1999 URL: http://purl.umn.edu/21683
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Distance Education in Agricultural Economics: Perceptions of Department Heads AgEcon
Jensen, Kimberly L.; English, Burton C.; Clark, Christopher D..
Heads of agricultural economics and agribusiness departments across the United States are surveyed to develop an inventory of distance education (DE) offerings by their departments. Perceived challenges, strategies for use, and future plans for DE are assessed. While the majority of the responding departments offer DE, the department heads believed that faculty time costs to develop/deliver DE are high relative to traditional delivery and that both strategic plans for implementing DE and financial incentives for faculty to adopt DE are lacking. The department heads did, however, have positive views about the technological ability of students to use distance courses.
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Distance education; Teaching/Communication/Extension/Profession; A2.
Ano: 2007 URL: http://purl.umn.edu/6561
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
DISTANCE EDUCATION VIA TELEVISION: SOME REFLECTIONS AFTER FOUR YEARS AgEcon
Kendrick, Jim.
Four years of televising a university course for delivery to an audience of agricultural producers provides some reflections on the feasibility of combining traditional classroom instruction with in-depth extension educational programs. There are a sizable number of active agricultural producers who are eager to study academic topics in greater depth than could be obtained in traditional workshops or seminars. It seems possible to overcome many obstacles that earlier suggested distance education via television was not feasible from an administrative, budgetary or client acceptance point of view. The results seem worth the effort, with the providing institution benefiting from increased national recognition.
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Extension education; Off-campus education; Television; Distance education; Teaching/Communication/Extension/Profession.
Ano: 1995 URL: http://purl.umn.edu/15348
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Educação a distância e formação continuada: estratégias de transferência de tecnologias na Embrapa. Infoteca-e
TORRES, T. Z.; SOUZA, M. I. F.; PEREIRA, N. R.; CUNHA, L. M. S..
Este documento apresenta uma contribuição teórica e prática da Embrapa Informática Agropecuária ao desafio colocado para a Empresa, no que se refere à constituição da linha de atuação em educação não-formal, sob a perspectiva de formação continuada, na modalidade de Educação a Distância
Tipo: Documentos (INFOTECA-E) Palavras-chave: Educação a distância; Educação não-formal; Tecnologias de informação e comunicação; Tecnologia da informação; Transferência de tecnologia; Learning; Distance education; Technology transfer; Information technology.
Ano: 2016 URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/1064229
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Estruturação do Processo de Capacitação Presencial e a Distância e de Educação não-formal da Embrapa Informática Agropecuária. Infoteca-e
TORRES, T. Z.; SOUZA, M. I. F.; CUNHA, L. M. S.; VAZ, G. J.; MAXIMO, F. A.; MARTINI, A. V.; GONZALEZ, A. F..
Trata-se de uma efetiva contribuição de pesquisa desenvolvida para estruturar o processo de capacitação presencial e a distância e de educação não formal, sob a perspectiva da gestão por processo, com vistas a atender as necessidades e demandas das áreas de Pesquisa e Desenvolvimento (P&D), Transferência de Tecnologia (TT) e Desenvolvimento Institucional, privilegiando o emprego de Tecnologias de Informação e Comunicação (TIC).
Tipo: Documentos (INFOTECA-E) Palavras-chave: Capacitação presencial; Capacitação a distância; Educação a distância; Gestão por processos; Aprendizagem; Treinamento; Educação; Distance education.
Ano: 2017 URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/1084295
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Estruturação do programa de formação de agentes multiplicadores em empreendedorismo rural para agricultores familiares de base ecológica. Infoteca-e
OLIVEIRA, D. R. M. dos S.; SOUZA, M. I. F.; TORRES, T. Z.; GAROFOLO, A. C. S..
Acredita-se que este trabalho possa fornecer subsídios teórico, metodológico e pedagógico para contribuir na estruturação de outros programas de formação continuada na Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária (Embrapa) na modalidade de educação não-formal e, dessa forma, fomentar práticas educativas voltadas à transferência de tecnologias
Tipo: Documentos (INFOTECA-E) Palavras-chave: Educação a distância; Empreendedorismo rural; Educação não-formal.; Agricultura Familiar.; Distance education; Learning; Agriculture.
Ano: 2016 URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/1064197
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Estudo comparativo dos ambientes para ensino a distância Web Course Tools e AulaNet. Infoteca-e
LEITE, M. A. de A.; SOUZA, E. de.
Este trabalho apresenta um levantamento das caracterrsticas e um estudo comparativo entre dois ambientes de autoria e aplicação de cursos a distância presentes no mercado. Para este estudo foram utilizados os ambientes Web Course Tools WebCT, versão 30, desenvolvido pela Universidade de Columbia, no Canadá, e o AulaNet, versão 1 .2, desenvolvido pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro.
Tipo: Comunicado Técnico (INFOTECA-E) Palavras-chave: Ensino à distância; Cursos via web; Web Course Tools; Ambiente WebCT; Ambiente AulaNet; Distance education.
Ano: 2000 URL: http://www.infoteca.cnptia.embrapa.br/infoteca/handle/doc/7866
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Learning from Assessment: Effect of Changes in an Online Course on Students' Perceptions and Performance AgEcon
Wachenheim, Cheryl J..
Student satisfaction with, and performance in, a first-offer online agrisales course was compared with that of students enrolled in a simultaneously-taught classroom course. Online and classroom students were equally satisfied with the course and the instructor using most measures, and student overall performance did not differ. However, online students tended to do better on exams while classroom students demonstrated a greater ability to apply course concepts to a practical setting. Changes were made in the online course to improve student understanding of and ability to apply course concepts. Specifically, online student exams were no longer open-note / open-book and were proctored. On-campus online students also participated in their final sales...
Tipo: Report Palavras-chave: Agricultural sales; Assessment; Distance education; Online; Teaching/Communication/Extension/Profession.
Ano: 2007 URL: http://purl.umn.edu/7640
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
Student Perceptions of Online Distance Education in Undergraduate Agricultural Economic Programs AgEcon
House, Lisa; Weldon, Richard N.; Wysocki, Allen F..
Undergraduate Food and Resource Economics majors and those with different majors were surveyed to determine the perceived advantages and disadvantages of distance and online education courses from a student perspective. Specific objectives included determining if students who have been exposed to more online courses are more likely to rate online education as positive or negative relative to the traditional classroom setting. In general, Food and Resource Economics majors tended to view distance and online education courses less favorably than did the others.
Tipo: Journal Article Palavras-chave: Distance education; Online courses; Teaching/Communication/Extension/Profession; A2.
Ano: 2007 URL: http://purl.umn.edu/6563
Registros recuperados: 9
Primeira ... 1 ... Última
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional